Jaarrekening 2019 |
Blz. 1 |
Jaarrekening 2019 |
Blz. 2 |
Programma’s |
Blz. 3 |
Jaarverslag |
Blz. 4 |
Algemeen |
Blz. 5 |
Inleiding |
Blz. 6 |
Inleiding |
Blz. 7 |
Inhoudelijke en financiële ontwikkelingen |
Blz. 8 |
Inhoudelijke en financiële ontwikkelingen |
Blz. 9 |
Resultaten Programmaplan |
Blz. 10 |
Resultaten Programmaplan 2019 |
Blz. 11 |
Sociaal |
Blz. 12 |
Ruimte |
Blz. 13 |
Economie |
Blz. 14 |
Bestuur |
Blz. 15 |
Resultaat uitvoering programmabegroting |
Blz. 16 |
Financiële beschouwing; resultaat analyse |
Blz. 17 |
Financiële beschouwing; resultaat analyse |
Blz. 18 |
Programmaverantwoording |
Blz. 19 |
1 | Opgroeien in Epe |
Blz. 20 |
Omschrijving programma |
Blz. 21 |
Wat is de stand van zaken |
Blz. 22 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 23 |
Wat hebben we daarvoor gedaan |
Blz. 24 |
Wat heeft dat gekost |
Blz. 25 |
2 | Actief in Epe |
Blz. 26 |
Omschrijving programma |
Blz. 27 |
Wat is de stand van zaken |
Blz. 28 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 29 |
Wat hebben we daarvoor gedaan |
Blz. 30 |
Wat heeft dat gekost |
Blz. 31 |
3 | Zorg en opvang |
Blz. 32 |
Omschrijving programma |
Blz. 33 |
Wat is de stand van zaken |
Blz. 34 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 35 |
Wat hebben we daarvoor gedaan |
Blz. 36 |
Wat heeft dat gekost |
Blz. 37 |
4 | Leefbaar en veilig |
Blz. 38 |
Omschrijving programma |
Blz. 39 |
Wat is de stand van zaken |
Blz. 40 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 41 |
Wat hebben we daarvoor gedaan |
Blz. 42 |
Wat heeft dat gekost |
Blz. 43 |
5 | Ruimte en Wonen |
Blz. 44 |
Omschrijving programma |
Blz. 45 |
Wat is de stand van zaken |
Blz. 46 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 47 |
Wat hebben we daarvoor gedaan |
Blz. 48 |
Wat heeft dat gekost |
Blz. 49 |
6 | Epe op orde |
Blz. 50 |
Omschrijving programma |
Blz. 51 |
Wat is de stand van zaken |
Blz. 52 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 53 |
Wat hebben we daarvoor gedaan |
Blz. 54 |
Wat heeft dat gekost |
Blz. 55 |
7 | Duurzaamheid |
Blz. 56 |
Omschrijving programma |
Blz. 57 |
Wat is de stand van zaken |
Blz. 58 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 59 |
Wat hebben we daarvoor gedaan |
Blz. 60 |
Wat heeft dat gekost |
Blz. 61 |
8 | Toezicht en handhaving |
Blz. 62 |
Omschrijving programma |
Blz. 63 |
Wat is de stand van zaken |
Blz. 64 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 65 |
Wat hebben we daarvoor gedaan |
Blz. 66 |
Wat heeft dat gekost |
Blz. 67 |
9 | Bedrijvigheid |
Blz. 68 |
Omschrijving programma |
Blz. 69 |
Wat is de stand van zaken |
Blz. 70 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 71 |
Wat hebben we daarvoor gedaan |
Blz. 72 |
Wat heeft dat gekost |
Blz. 73 |
10 | Weer aan het werk |
Blz. 74 |
Omschrijving programma |
Blz. 75 |
Wat is de stand van zaken |
Blz. 76 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 77 |
Wat hebben we daarvoor gedaan |
Blz. 78 |
Wat heeft dat gekost |
Blz. 79 |
11 | Bestuur en organisatie |
Blz. 80 |
Omschrijving programma |
Blz. 81 |
Wat is de stand van zaken |
Blz. 82 |
Wat willen we bereiken |
Blz. 83 |
Wat hebben we daarvoor gedaan |
Blz. 84 |
Wat heeft dat gekost |
Blz. 85 |
Paragrafen |
Blz. 86 |
1 | Lokale heffingen |
Blz. 87 |
1.1 Inleiding |
Blz. 88 |
1.2 Beleidskaders |
Blz. 89 |
1.3 Beleidsverantwoording |
Blz. 90 |
1.4 Kostendekking |
Blz. 91 |
1.5 Kwijtschelding |
Blz. 92 |
1.6 Woonlasten |
Blz. 93 |
2 | Weerstandsvermogen en Risicobeheersing |
Blz. 94 |
2.1 Inleiding |
Blz. 95 |
2.2 Beleidskaders |
Blz. 96 |
2.3 Weerstandscapaciteit |
Blz. 97 |
2.4 Risico's |
Blz. 98 |
2.5 Conclusie weerstandsvermogen |
Blz. 99 |
2.6 Kengetallen |
Blz. 100 |
3 | Onderhoud kapitaalgoederen |
Blz. 101 |
3.1 Inleiding |
Blz. 102 |
3.2 Beleidskaders |
Blz. 103 |
3.3 Stand van zaken |
Blz. 104 |
4 | Financiering |
Blz. 105 |
4.1 Inleiding |
Blz. 106 |
4.2 Beleidskaders |
Blz. 107 |
4.3 Beleidsverantwoording |
Blz. 108 |
4.4 Financiering |
Blz. 109 |
4.5 EMU-saldo |
Blz. 110 |
4.6 Conclusie |
Blz. 111 |
5 | Bedrijfsvoering |
Blz. 112 |
5.1 Inleiding |
Blz. 113 |
5.2 Beleidskaders |
Blz. 114 |
5.3 Beleidsvoornemens |
Blz. 115 |
5.3.1 Organisatie |
Blz. 116 |
5.3.2 Communicatie |
Blz. 117 |
5.3.3 Informatievoorziening en Automatisering |
Blz. 118 |
5.3.4 Juridische Zaken |
Blz. 119 |
5.3.5 Financiën |
Blz. 120 |
5.3.6 Planning en Control |
Blz. 121 |
6 | Verbonden Partijen |
Blz. 122 |
6.1 Inleiding |
Blz. 123 |
6.2 Beleidskaders |
Blz. 124 |
6.3 Beheersing risico's |
Blz. 125 |
6.4 Overzicht verbonden partijen |
Blz. 126 |
7 | Grondbeleid |
Blz. 127 |
7.1 Beleidskaders |
Blz. 128 |
7.2 Grondbeleid in Epe |
Blz. 129 |
7.3 Grondexploitaties |
Blz. 130 |
7.4 Aan- en verkopen van gronden en opstallen |
Blz. 131 |
7.5 Reserves bouwgrondexploitatie |
Blz. 132 |
8 | Demografische ontwikkelingen |
Blz. 133 |
8.1 Inleiding |
Blz. 134 |
8.2 Beleidskaders |
Blz. 135 |
8.3 Stand van zaken |
Blz. 136 |
8.4 Koersbepaling op demografische ontwikkelingen |
Blz. 137 |
8.5 Beleid gericht op gevolgen van demografische ontwikkelingen |
Blz. 138 |
8.5.1 Wonen |
Blz. 139 |
8.5.2 Openbare Ruimte |
Blz. 140 |
8.5.3 Voorzieningen |
Blz. 141 |
8.5.4 Arbeidsmarkt |
Blz. 142 |
9 | Decentralisaties sociaal domein |
Blz. 143 |
9.1 Inleiding |
Blz. 144 |
9.2 Beleidskaders |
Blz. 145 |
9.3 Beleid gericht op uitvoering taken sociaal domein |
Blz. 146 |
9.3.1 Wmo |
Blz. 147 |
9.3.2 Jeugdzorg |
Blz. 148 |
9.3.3 De arbeidsmarkt (Participatiewet) |
Blz. 149 |
9.4 Financiën en risico's |
Blz. 150 |
Jaarrekening |
Blz. 151 |
Overzicht van baten en lasten |
Blz. 152 |
baten en lasten 2019 |
Blz. 153 |
Toelichting op de baten en lasten |
Blz. 154 |
Begrotingsrechtmatigheid |
Blz. 155 |
Begrotingsrechtmatigheid |
Blz. 156 |
Financiële analyses per programma |
Blz. 157 |
1 | Opgroeien in Epe |
Blz. 158 |
Analyse |
Blz. 159 |
2 | Actief in Epe |
Blz. 160 |
Analyse |
Blz. 161 |
3 | Zorg en Opvang |
Blz. 162 |
Analyse |
Blz. 163 |
4 | Leefbaar en Veilig |
Blz. 164 |
Analyse |
Blz. 165 |
5 | Ruimte en Wonen |
Blz. 166 |
Analyse |
Blz. 167 |
6 | Epe op orde |
Blz. 168 |
Analyse |
Blz. 169 |
7 | Duurzaamheid |
Blz. 170 |
Analyse |
Blz. 171 |
8 | Toezicht en Handhaving |
Blz. 172 |
Analyse |
Blz. 173 |
9 | Bedrijvigheid |
Blz. 174 |
Analyse |
Blz. 175 |
10 | Weer aan het werk |
Blz. 176 |
Financiële jaarrekening |
Blz. 177 |
11 | Bestuur en organisatie |
Blz. 178 |
Analyse |
Blz. 179 |
Algemene dekkingsmiddelen |
Blz. 180 |
Analyse |
Blz. 181 |
Overhead |
Blz. 182 |
Analyse |
Blz. 183 |
Verplichte indicatoren |
Blz. 184 |
Resultaatbestemming |
Blz. 185 |
Analyse |
Blz. 186 |
Overzicht van algemene dekkingsmiddelen |
Blz. 187 |
Verplichte indicatoren |
Blz. 188 |
Overzicht algemene dekkingsmiddelen |
Blz. 189 |
Overzicht aanwending post Onvoorzien |
Blz. 190 |
Aanwending onvoorzien |
Blz. 191 |
Overzicht incidentele lasten en baten |
Blz. 192 |
Overzicht incidentele lasten en baten |
Blz. 193 |
Overzicht van structurele toevoegingen en onttrekkingen aan reserves |
Blz. 194 |
Overzicht van structurele toevoegingen en onttrekkingen aan reserves |
Blz. 195 |
Bezoldiging topfunctionarissen |
Blz. 196 |
Publicatie bezoldiging topfunctionarissen |
Blz. 197 |
Gerealiseerde baten en lasten per taakveld |
Blz. 198 |
Overzicht 2019 |
Blz. 199 |
Balans per 31 december 2019 |
Blz. 200 |
Balans |
Blz. 201 |
Toelichting op de balans |
Blz. 202 |
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling |
Blz. 203 |
Inleiding |
Blz. 204 |
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening |
Blz. 205 |
Grondslagen voor de balans |
Blz. 206 |
Toelichting op de balans 2019 |
Blz. 207 |
Vaste activa |
Blz. 208 |
Vaste activa verloop |
Blz. 209 |
Financiële vaste activa |
Blz. 210 |
Vlottende activa |
Blz. 211 |
Uitzettingen korter dan één jaar |
Blz. 212 |
Schatkistbankieren |
Blz. 213 |
Liquide middelen |
Blz. 214 |
Overlopende activa |
Blz. 215 |
Eigen Vermogen |
Blz. 216 |
Voorzieningen |
Blz. 217 |
Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar |
Blz. 218 |
Vlottende schulden met een looptijd korter dan één jaar |
Blz. 219 |
Overlopende passiva |
Blz. 220 |
Borg en garantstellingen |
Blz. 221 |
Niet uit de balans blijkende (langlopende) verplichtingen |
Blz. 222 |
Overzicht verloop reserves en voorzieningen 2019 |
Blz. 223 |
Overzicht verloop reserves en voorzieningen 2019 |
Blz. 224 |
Aard en doelstelling Reserves |
Blz. 225 |
Aard en doelstelling Voorzieningen |
Blz. 226 |
Verantwoordingsinformatie specifieke uitkering (SiSa) |
Blz. 227 |
Verantwoordingsinformatie specifieke uitkering (SiSa) |
Blz. 228 |
Controleverklaring |
Blz. 229 |
Controleverklaring |
Blz. 230 |
Bijlagen |
Blz. 231 |
1 | Analyse salariskosten |
Blz. 232 |
Inleiding |
Blz. 233 |
Analyse |
Blz. 234 |
Toerekening salariskosten aan investeringen en grondbedrijf |
Blz. 235 |
2 | Analyse kapitaallasten |
Blz. 236 |
Inleiding |
Blz. 237 |
Begroting en werkelijkheid |
Blz. 238 |
Analyse op productniveau |
Blz. 239 |
Financiering (renteresultaat) |
Blz. 240 |
Meerjareninvesteringsplan (MIP) |
Blz. 241 |
Invloed op het saldo van de jaarrekening |
Blz. 242 |
Kapitaallasten overhead |
Blz. 243 |
Afgesloten kredieten |
Blz. 244 |
3 | Toelichting bij paragraaf Financiering |
Blz. 245 |
Kasgeldlimiet |
Blz. 246 |
Renterisiconorm |
Blz. 247 |
Renteschema |
Blz. 248 |
Verklaring van gebruikte afkortingen |
Blz. 249 |
Verklaring van gebruikte afkortingen |
Blz. 250 |